13 januari 2007

Augustus - December



 Het is alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb. Daarom nu wat verschillende dingen, die sinds augustus zijn gebeurd. Op 12 oktober (2006) was Kristine jarig - in Holland! Ik was op de IFRA beurs met m'n werk in Amsterdam. Kristine had een gezellige verjaardag bij opa & oma, en krijgt hier 's morgens haar cadeau's.

De meiden in onze tuin.Op 29 november was Vera aan de beurt om jarig te zijn. Ze had de afgelopen weken al behoorijk afgeteld en nu was het zover. Het werd net als met Kristine weer een gezellige verjaardag! Ze had alle meiden van de klas uitgenodigd. Hiernaast zijn de meiden te zien. Ze maakten kerstukjes met dingen uit onze tuin.

ProostOp 8 decemer waren mijn ouders 40 jaar getrouwd en dat werd gevierd met de hele familie bij mijn ouders thuis op de Paaat. Het werd een gezellige avond, waar vooral de Kooters (Roland, Wilke en Else) erg op dreef waren met zang en dans :-). Het eten was heerlijk, volgens mij geleverd door het Hofje.

Pa gaat lekker eten! December is in Denemarken altijd een speciale maand. De kinderen krijgen bijv. een "julekalender" - een kerstkalender met 24 luikjes/vakjes. Elke dag mogen ze een luikje open maken, en in het "vakje" ligt dan bijv. een chocolaatje (moeilijk woord) of een gewoon snoepje.

Op mijn werk had men dit jaar een traditie in ere gesteld. Iedereen moest een loodje trekken, en de hele maand voor degene die op het loodje stond "nissen". "Nissen" betekent, dat je iets speciaals moet doen voor die persoon. Dat kan van alles zijn. Pakjes geven, pesten of niks doen - of een combinatie. (foto komt later) . Ik werd behoorlijk "genist", zoals op de foto duidelijk te zien is.

Kristine krijgt Polly Pocket24 December is DE avond waar iedereen naar uit kijkt. Er wordt gedanst rond de kerstboom, koeien worden ritueel geslacht (not), er wordt lekker gegeten en natuurlijk is het pakjesavond! Het was een erg gezellige avond in het nieuwe huis van Annemette en Henrik, waarbij de hele familie Rams aanwezig was. Hiernaast Kristine in actie :-).

Wilke, Kristine, oma en ElseOp donderdag 21 december kwamen mijn ouders en de Kooters bij ons op bezoek om samen met ons de kerstdagen te vieren. Dat was natuurlijk erg gezellig. We hadden de Beertender goed gevuld ;-), en ook wijn was er voldoende. De kinderen speelden gelukkig goed samen en hadden geen ruzie. Het weer was niet best, maar toch hebben we nog met z'n allen even geschaatst op de ijsbaan in het hartje van Aalborg. Op kerstdag hadden wij pakjes avond, en ook dat was weer erg gezellig.


Roland in actie!Ik heb die dagen veel gefilmd en weinig foto's gemaakt. Toch even een foto van oma en de meiden. Hiernaast ter afsluiting van deze post een actiefoto van Roland, die samen met mij op geheime missie was in Ghost Recon. Was erg gaaf om met Roland te spelen - hopelijk doen we dat nog een keertje online in 2007.

Geen opmerkingen: