4 augustus 2006

Hoi An - het kleermakers dorp (4/5)

Na die paar prachtige dagen in Halong Bay waren we voor de laatste keer weer terug in Hanoi. De meiden konden nog even lekker zwemmen in het zwembad van het M.O.D. Palace hotel, en 's avonds aten we onze eerste hamburgers en pizza's - heerlijk, even geen rijst of noodles ;-).

De volgende morgen vertrokken we met het vliegtuig naar Da Nang, waarvandaan we een taxi namen naar Hoi An en het mooie Riverside Resort. Een soort appartementen complex met kleine huisje en een restaurant met mooi zwembad.

We hadden geluk, want toen we aankwamen bestond het resort toevallig 6 jaar. Er was daarom feest, met muziek, gratis eten en drinken voor alle gasten. Vooral Kristine en Vera vonden het geweldig, die gingen dansen met de andere kinderen en wij waren ook een paar keer op de dansvloer.

Het onbijt was het beste wat we tot nu toe hadden gehad, met veel keus in brood, pannekoeken, nassi, vruchten en evt. yoghurt - heerlijk. Voor de rest was het er erg duur, qua eten en drinken, ongeveer 3 - 4 keer zo duur als andere plaatsen. Daarom aten we tussen de middag bij een gezellig restaurant wat op palen boven een rivier stond (zie foto).

's Avonds gingen we op gehuurde fietsen de stad in, waar we gingen eten bij een gezellig restaurant aan de rivier en later lieten we kleren maken. De meiden kregen allebei een nieuwe jurk en ook nieuwe, op maat gemaakte schoenen. Dat vonden ze erg gaaf.

Helaas werd Louise de één na laatste dag dat we hier waren ziek, ze kreeg een midden-oor ontsteking. Daarom lag ze de laatste dag op bed, terwijl de meiden en ik naar het strand gingen. De volgende dag gingen we met de trein naar Nha Trang - Louise sliep veel onderweg, maar knapte geleidelijk gelukkig wel op. De medicijnen begonnen te werken.