4 juli 2006

In Vietnam (1/5)

Vera bij de kapster. Na een goede maar lange reis zijn we 1 juli aangekomen in Hanoi. We werden op het vliegveld opgehaald en naar ons hotel gereden, 10.30 lokale tijd. Op dat moment waren we 18 uur onderweg geweest - en dus best moe. Al gelijk na de aankomst konden we zien dat we in een heel ander land zitten (doet me denken aan 'grensgevoel' van Wim de Bie). Langs de weg lagen rijstvelden waar men druk aan het werk was. (Links, Vera bij de kapper)

Voorbeeld van de drukte op straat.Hanoi is een gekkenhuis - iedereen rijdt er op scooters, en er zijn geen regels in het verkeer, dat lijkt in eerste instantie. Echt honderden scooters die voorbij scheurem... moet je de weg over, dan ga je gewoon rustig de weg over, en hoopt dat iedereen je ontwijkt. Dat is de hoofdregel voor iedereen - en toeteren als je niet zeker bent.

Genieten en afkoelen in het zwembad.Met de meiden gaat het erg goed! Ons hotel heeft een mooi zwembad, dus daar zijn we tijdens de ergste hitte van de dag. We hebben het gezellig gehad en ook goed gegeten. Er is zoveel keus. Louise was moeilijk weg te trekken uit alle winkels waar voor weinig geld jurken en bloezen verkocht worden. Kortom het gaat heel goed.

Vanavond gaan we naar Sappa, waar we 6 dagen blijven, waarvan 3 dagen trekking. We zijn erg benieuwd.

De groeten van ons alle 4!

Louise, Vera, Kristine & Walter

Het is gelukt met uploaden, hier een paar foto's:

Vera en Kristine in Hanoi, hier bij een tempel in het centrum van Hanoi.

Walter en Vera in een fiets taxi op weg naar hotel. Kost ongeveer $ 2,- per uur.

Vera en Kristine als straatverkopers.